Rabu, Januari 14, 2009

DEBU-DEBU HITAM DALAM KALBU

"Pencemaran udara semakin menjadi-jadi. Terlalu banyak kereta di jalanraya. Sepatutnya ada kuota kepada jumlah kereta yang dijual. Lu tengok! Asap dan jerebu mengaburkan pandangan. Debu-debu kotor berterbangan. Ish... apa nak jadik ni! Bak kata mak gua- pagi sidai baju bersih, petang angkat baju kotor." Tangan aku bergerak-gerak macam benggali TV3. Beriya-iya aku bercerita kepada Zainal.

"Eh! Tiba-tiba je merungut pasal pencemaran alam. Apa hal?"

"Gua baru polish kereta semalam, hari ni dah hitam balik."

"Belah la lu!"

11 ulasan:

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

hehehe...

kalau itu karam Singh Walia dengar pepatah Tok, mesti dia ajak Tok ber'glamer' bersama-sama...

haha~

sofa besar berkata...

standard la bro, musim skang nih nak pulak pagi cuci keter masuk petang hujan lebat.

BuRuuj berkata...

so..para cendikia kenelah fikirkan idea terbaru mengatasi masalh ini.."seperti ulat buku yang lama-lama memakan helaian muka surat" hahahaha...

Rajuna berkata...

ini musim berangin tok.
maksud aku betul2 berangin.
bukan berangin satu badan.

abrar berkata...

memang patut ada kouta.kempen jaga alam sekitar berkesan?

addyaholix berkata...

aku pakai motor pon dah berdaki sana sini.

A t i Q a h berkata...

Maksudnya, tok menghargai alam sekitar hanya selepas polish kereta. heheh.

Nadine berkata...

he..he...padanlah marah sangat

azie berkata...

kalau takmau kotor, simpan kete dlm umah. ataupun cat kereta kaler hitam

settle.

Tok Rimau berkata...

zie,
Hitam lagi cepat himpun habuk.

Nadine,
Bukan marah lagi. Nak mengamuk ambil golok ni. Tak tau pulak nak tebas siapa.

Tiqah,
Alangkah indahnya jadi pemandu lori hantu. Tak perlu kesah.

Abrar,
Bila la nak bina LRT kat JB pulak.

Juna,
Main layang2 best.

Buruj,
Orang biasa pun bole membantu. X payah cendiakawan.

Sofa,
Asal aku cuci je hujan. Kalau aku cuci kat gurun Sahara, banjir kot gurun tu.

Zara,
Dia dah femes, mana la nak kawan dgn Tok.

Addy,
Tok nak naik kuda la. Tak payah polish.

Princess Liyana berkata...

huhu..tula salah pilih hari nak wax kete..;P

Jgn nangis..nangis dlm hati je ;P

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin